Az elmúlt évek óriási adatmennyiség-növekedést hoztak a vállalatok életében. A kérdés már csak az, hogy mit kezdenek ezzel a cégek, és kik lesznek azok, akik a lehető leggyorsabban hasznosítják a rájuk zúduló információmennyiséget? Annyit elárulhatunk, hogy a győzelem azoké lesz, akik sikeresen integrálják működésükbe a mesterséges intelligenciát.
Kapaszkodj meg: napjainkban egy szempillantás alatt 150-szer annyi adatot hoz létre az emberiség, mint amennyit 1088-ig összesen megteremtett!
Ez teljesen érthető, ha azt vesszük, hogy az élet minden területét behálózzák az adatok – ott vannak a böngészési előzményeinkben, a közösségi média posztjainkban, a vásárlási szokásainkban, sőt még az egészségügyi intézményekben tett látogatásainkban is.
Ám hiába áll rendelkezésünkre sok adat, ha nem tudunk mit kezdeni velük. Az adatok csak akkor bírnak értékkel az emberiség számára, ha képesek vagyunk megszűrni, strukturálni és értelmezni azokat.
Ez egyre nagyobb kihívást jelent a vállalatok számára, hisz az elmúlt években olyan mértékű adatrobbanással találták szembe magukat, amire még nem volt példa a történelem folyamán.
A folyamat 2010-ben kezdődött, amikor egy év alatt 2 zettabájtnyi adat jött létre a telekommunikációs infrastruktúra rendszerek globális kiépülésének, az okos eszközök elterjedésének, valamint az elektronikus kereskedelem volumenének megugrásának hatására.
Mindössze 5 év kellett ahhoz, hogy ez a szám meghaladja a 15,5 zettabájtot, azaz a napi 42,47 exabájtot. A következő nagy ugrást a 2017-es év hozta el, amikor a megszokott éves növekedéshez képest nagyjából háromszor akkorára nőtt az adatmennyiség, elérve a 26 zettabájtot.
Ám ez mind semmi ahhoz képest, ami 2020-ban, a COVID-19 járvány idején történt: ekkoriban már 64,2 zettabájtnyi adatot számoltak, ami 175,9 exbájtnak felel meg naponta. Ma pedig ott tartunk, hogy decemberig valószínűsíthetően elérjük a 147 zettabájnyi adatmennyiséget.
Az adatmennyiség-növekedés buktatói
Az adatok kétségkívül aranyat érnek a cégek számára, hisz lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy feltételezések helyett tények és számok alapján hozzanak üzleti döntéseket, hozzásegítve őket ahhoz, hogy megértsék, miként gondolkodnak a vásárlók.
Ám csak akkor fogják meglátni a lényeget az óriási információs zajban, ha van mellettük egy technológia, amely áthidalja az adatok mennyisége, sebessége, és változatossága jelentette kihívásokat.
Itt jön képbe a mesterséges intelligencia! Az AI az emberi agynál sokkal gyorsabban képes óriási mennyiségű adattömeget elemezni, ennélfogva hamarabb átlátja az ún. “big picture-t”.
Használatával jelentősen felgyorsíthatók bizonyos adatközpontú vállalati folyamatok – legyen szó ügyfélszolgálatról, adatelemzésről, vagy riportkészítésről.
De ez csak néhány terület a sok közül, ahol nagy sikerrel alkalmazható a mesterséges intelligencia. Ha tudni akarod, miként forradalmasíthatod céged adatalapú folyamatait az AI segítségével, június 11-én a MI Expo-n a helyed!